Гусеничний екскаватор JCB JS330LC. Клієнт скаржиться на проблему з обертами двигуна. Після запуску, через хвилин 15...20, оберти починають мимоволі підніматися чи опускатися. Іноді обороти на екскаваторі перестають регулюватися, двигун працює на холостому ходу, а іноді й зовсім глухне.
На екскаваторі встановлений двигун Isuzu AA-6HK1XQB-01 з механічним ТНВД та електронним регулюванням оборотів.
Узгоджуємо з клієнтів час для виїзду, оформляємо заявку та виїжджаємо на місце. По приїзду спершу опитуємо клієнта про цю несправність, з'ясовуємо нюанси у поведінці техніки та приступаємо до пошуку несправності. Для початку подивимося помилки, які відображаються на екрані монітора у разі несправності.
На дисплеї жодних несправностей не виявлено. Далі підключаємо комп'ютер до діагностичного роз'єму, що знаходиться за сидінням оператора і запускаємо програму діагностики ServiseMaster , вона нам допоможе виявити цю несправність, прочитати помилки і подивитися поточні параметри роботи двигуна і електроніки.
Запускаємо саму програму і в головному меню заходимо до папки “діагностика”. Проводимо перевірку поточних параметрів, значень, показань датчиків, вимірювальних пристроїв.
У параметрах роботи двигуна вибираємо вкладку управління приводом ТНВД та регулювання обертів.
Плавно обертаємо ручку регулювання обертів від мінімального до максимального значення, щоб переконатися у працездатності.
При обертанні ручки регулювання значення Throttle Set Dial повинні змінюватися в межах від 200 до 4500. Цей показник відображається на екрані.
Якщо показання ( Throttle Set Dial) на екрані комп'ютера змінюються пропорційно до зміни положення ручки регулювання обертів – це свідчить про те, що регулятор обертів у нас справний і потрібно перевіряти виконавчу частину. Сигнал з регулятора обертів надходить на електронний блок управління ECU1 728/35700 JCB-HP за сидінням оператора. Електронний блок керування аналізує сигнал і в залежності від положення ручки регулювання обертів подає ШІМ ( PWM) сигнал на електронний гідравлічний клапан (виконавчий механізм) Throttle Control Valve.
На тягах, керованих гідравлічним клапаном, встановлено датчик положення ( Throttle Position Sensor) , який вимірює поточне значення приводу ТНВД. Тяги у свою чергу рухають шток ТНВД і обороти двигуна змінюються у більшу чи меншу сторону. Оберти будуть змінюватися, лише якщо ECU1 728/35700 JCB-HP побачить поточне значення з датчика положення приводу (зворотний зв'язок). Якщо з якоїсь причини відмовить датчик ( Throttle Position Sensor) або видаватиме невірні свідчення, то й оберти плаватимуть, зависатимуть.
Перевіряємо показання зворотного зв'язку з датчиком положення приводу ( Throttle Position Sensor).
При максимальному значенні ручки регулювання обертів у кабіні значення Throttle Position Sensor не змінюється. Який можна зробити висновок?
За словами клієнта, він вже змінював датчик положення приводом ( Throttle Position Sensor) . Після заміни датчика проблема на кілька днів зникла, але знову з'явилася.
Датчик розташований у задній частині екскаватора. До нього підключаються тяги та електронний гідравлічний клапан, керований ШИМ сигналом.
Для початку переконаємось у працездатності самого датчика. Перевірити його досить просто, для цього спочатку його потрібно зняти і подати харчування на датчик. Обертаючи шток датчика у той чи інший бік вихідний сигнал повинен змінюватися в межах від 0 до 5 вольт. У разі зміни сигналу не відбувалося, датчик 100% непрацездатний.
До датчика положення приводом ( Throttle Position Sensor) підходять три дроти. +5 вольт, сигнал та маса. Заміряємо сигнали на роз'єм датчика, що надходять з ECU1 728/35700 JCB-HP.
Знімаємо роз'єм із датчика і за допомогою мультиметра вимірюємо напругу.
Маса +5 вольт у нас присутня, а ось опорна напруга на сигнальному проводі скаче від 3 вольт до 7. Це вже дивна картина. Можливо, десь йде замикання проводки на плюс? Або несправний сам блок ECU1 728/35700 JCB-HP
Перевіряємо цілісність електропроводки від датчика положення до блоку ECU1 728/35700 JCB-HP. Блок керування знаходиться за сидінням оператора.
Для того, щоб дістатися до блоку, потрібно зняти пластиковий кожух з повітропроводами. Відкручуємо сім болтів кріплення кожуха та знімаємо його.
Розглянемо структурну схему електронного блоку управління ECU-1 .
Блок управління ECU1 728/35700 JCB-HP контролює вхідні (INPUT) сигнали, що надходять з датчиків (SENSOR) , перемикачів (SWITCHES). Керує виконавчими механізмами, соленоїдами (SOLENOIDS) . Включає лампи освітлення (LAMPS) , а також контролює роботу двигуна. Сигнали, що обробляються цим блоком, надходять по CAN лінії зв'язку (NETWORK) на монітор і у разі появи якихось несправностей дисплей відображає помилки.
Сигнали з датчика надходять на роз'єм "A" електронного блоку ECU1 728/35700 JCB-HP . Відкручуємо шестигранником роз'єм і перевіряємо напругу на сигнальному дроті - вона дорівнює нулю. Далі робимо перевірку цілісності проводів від блоку до датчика. Провід SG, WG, S до блоку цілі, так само провантажуємо ці дроти потужною лампочкою, для виключення поганого контакту, окислення, обламування проводів.
Важливе правило при перевірці ланцюгів силовою лампою навантаження - це відключення блоків, датчиків що знаходяться на лінії перевірки.
У разі ремонту електропроводки наша бригада фахівців завжди готова на виїзді відремонтувати несправний джгут, для цього в нашому арсеналі завжди є потрібні дроти та витратні матеріали. Також ми даємо ГАРАНТІЮ на проведений ремонт джгутів!
За результатом перевірки - дроти на техніці справні, ось тільки при приєднанні роз'єму "А" ми спостерігаємо все-таки плаваючу напругу від 3 до 7 вольт. Для більш точної перевірки датчика положення можна підключити спеціальний прилад з банком опорів для емуляції сигналу. Так і робимо. Підключаємо прилад замість датчика положення та подаємо опорний сигнал порядку 1.5…3 вольта на сигнальний висновок.
Повторно підключаємося до техніки та у програмі ServiceMaster перевіряємо показання параметра Throttle Position Sensor. Крім цієї процедури у програмі є багато інших перевірок. Можна подивитися вхідні значення з різних датчиків, перевірити роботу виконавчих механізмів, стан гідравліки та роботу двигуна загалом.
Значення Throttle Position Sensor на екрані комп'ютера дорівнюють нулю. Підключаємо мультиметр у режимі вимірювання напруги та чіпляємо його безпосередньо до сигнального дроту на роз'ємі “A” блоку керування. Просимо партнера плавно змінювати вихідний сигнал з емулятора від 1.5 до 2 вольт, а самі стежимо за зміною напруги на мультиметрі.
Вхідна напруга, що подається з емулятора, приходить на блок керування. Сам блок зміну сигналу ніяк не реагує. Робимо висновок, що електронний блок керування несправний і його ремонт. Відкручуємо за допомогою шестигранника 3 болти кріплення блоку та знімаємо його.
Після відкриття блоку управління та перевірки його було виявлено кілька несправних елементів, що відповідають на вхідний сигнал датчика положення
Наша компанія виробляє високоякісний ремонт електронних блоків управління, контролерів ECUW та ECU1 екскаватора JCB 332/K6848, 728/35700 будь-якої складності. На всі виконані роботи ми даємо ГАРАНТІЮ.
Після проведеного ремонту та перевірки блоку управління в умовах лабораторії, встановлюємо даний блок на техніку, встановлюємо новий датчик положення STEER ELOBAU SENSOR 716/30179, 716/30180 JCB та вимірюємо.
Запускаємо двигун і стежимо за зміною обертів, обертаючи ручку регулятора. На екрані комп'ютера чітко видно зміни вхідного сигналу (зворотного зв'язку) Throttle Position Sensor . Техніка заробила!
Наша бригада фахівців завжди готова допомогти Вам у вирішенні будь-яких складних питань, пов'язаних з ремонтом електрики Спецтехніки та Вантажного транспорту. Ми проводимо ремонт джгутів електропроводки будь-якої складності, на виїзді та даємо ГАРАНТІЮ на зроблений ремонт. Здійснюємо ремонт контролерів, електронні блоки управління, програмування та параметрування різних систем.