Продавець JCB (Джисібі) Запчастини - Сервіс - Ремонт спецтехніки розвиває свій бізнес на Prom.ua 4 роки.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
169 відгуків
Ремонт спецтехніки по всій Україні!
Ми піклуємося про Вас!
Графік роботи
  • Понеділок
    07:0020:00
  • Вівторок
    07:0020:00
  • Середа
    07:0020:00
  • Четвер
    07:0020:00
  • Пʼятниця
    07:0020:00
  • Субота
    07:0020:00
  • Неділя
    07:0020:00
Контакти
+380 (63) 324-61-00
Леонід
+380 (73) 324-61-00
Владислав
+380 (73) 324-61-01
Юрій
+380 (97) 324-60-00
Олексій
JCB (Джисібі) Запчастини - Сервіс - Ремонт спецтехніки
Леонід
Чутівська вул., Полтава, Полтавська область, 36000, Полтава, Україна
jcb-parts.com.uajcbparts.info@gmail.com+380633246100 / +380733246100+380633246100 / +380733246100 / +380973246000+380633246100 / +380733246100
+380 (63) 324-61-00
+380 (73) 324-61-00
+380 (73) 324-61-01

Несправності гідротрансформатора АКПП

Несправності гідротрансформатора АКПП

Ремонт та сервіс КПП та Мостів DANA CARRARO ZF CLARK

 

Ознаки вмираючого гідротрансформатора

Симптоми виходу з експлуатації гідротрансформатора умовно можна розділити на три групи — поведінкові, звукові, додаткові. Розберемо їх по порядку.

Поведінкові симптоми виходу з ладу гідротрансформатора АКПП

Існує ряд типових ознак у поведінці машини, що явно вказують на те, що гідротрансформатор несправний. Так, до них належить:

  • Невелике пробуксування зчеплення автомобіля при старті. Особливо добре це відчувається в автомобілях, які торкаються другої швидкості (передбачено автовиробником). Так, при старті з місця машина короткий час (близько двох секунд) не реагує на педаль акселератора і дуже розганяється. Однак після цього короткого часу всі симптоми пропадають і автомобіль рухається в звичайному режимі.
  • Вібрація у міському режимі їзди . Найчастіше за швидкості руху близько 60 км/год ± 20 км/год.
  • Вібрація автомобіля при навантаженні . Зокрема, при їзді в гору, буксируванні важкого причепа або просто при перевезенні важкого вантажу. У таких режимах на коробку передач, у тому числі на гідротрансформатор, виявляється значне навантаження.
  • Ривки автомобіля з АКПП під час рівномірного руху або при гальмуванні двигуном. Часто ривки супроводжуються ситуаціями, коли двигун просто глухне в русі та/або при перемиканні передач. Найчастіше подібні симптоми вказують на те, що вийшла з ладу електроніка, що керує гідротрансформатором. У таких аварійних випадках автоматика може просто заблокувати «бублик».

Поломки гідротрансформатора за своїми ознаками дуже схожі на поломки інших елементів автоматичної трансмісії. Тому потрібно виконувати додаткову діагностику.

Звукові симптоми

Симптоми виходу з експлуатації гідротрансформатора АКПП можна визначити і на слух. Виражається це у наступних ознаках:

  • Шум гідротрансформатора при перемиканні швидкостей . Після того як двигун набирає обертів, і, відповідно, збільшується швидкість, зазначений шум пропадає.
  • У рідкісних випадках виття гідротрансформатора буде чутно при русі машини на зазначеній швидкості близько 60 км/год. Найчастіше зазначене виття супроводжується вібрацією .

Шум виходить із коробки-автомата, тому водієві на слух часом складно визначити, що гуде саме гідротрансформатор. Тому при появі сторонніх шумів, що виходять із системи трансмісії, бажано виконати додаткову діагностику, оскільки сторонні шуми завжди вказують на будь-які, навіть незначні, несправності.

Додаткові ознаки

Існує й низка додаткових ознак, що вказують на те, що гідротрансформатор вмирає. Серед них:

  • Неприємний горілий запах , що виходить із коробки передач. Він явно вказує на те, що системи трансмісії перегрівається, в ній недостатньо мастила та її елементи, зокрема, гідротрансформатор працює у критичному режимі. Найчастіше при цьому «бублик» частково виходить із ладу. Це дуже небезпечна ознака та діагностику необхідно виконати якнайшвидше.
  • Обороти двигуна не піднімаються вище певного значення . Наприклад, вище 2000 оборотів за хвилину. Цей захід передбачається керуючою електронікою примусово як захист вузла.
  • Машина перестає їхати . Це найгірший випадок, що вказує на те, що гідротрансформатор або його електроніка, що управляє, повністю померла. У разі необхідно виконати додаткову діагностику, оскільки причиною даної поломки може бути інші несправності.

У разі однієї чи кількох ознак часткового виходу гидротрансформатора з експлуатації необхідно якнайшвидше діагностувати поломку. І якщо ремонт «бублика» обійдеться в більш-менш прийнятну суму, то використання несправного гідротрансформатора може призвести до поломки дорожчих елементів трансмісії аж до всієї АКПП.

 

Причини несправності

Гідротрансформатор - пристрій не дуже складний, проте в процесі експлуатації автоматичної трансмісії він зношується і поступово виходить з ладу. Перерахуємо, які саме системи можуть зламатися, і з яких причин.

Фрикційні пари

Усередині гідротрансформатора є так зване блокування, яке, по суті, є елементом автоматичного зчеплення. Механічно працює вона подібно до класичного зчеплення МКПП. Відповідно, має місце зношування фрикційних дисків, їх окремих пар, або всього комплекту. Крім цього, елементи зносу фрикційних дисків (металевий пил) забруднюють трансмісійну рідину, через що можуть забитися канали, якими проходить рідина. Через це падає тиск у системі, а також страждають інші елементи автоматичної трансмісії - гідроблок, радіатор охолодження та інші.

Лопатки лопатей

Металеві лопатки під впливом високих температур та наявності в трансмісійній рідині абразиву також з часом зношуються, і додають в олію ще більше металевого пилу. Через це знижується ефективність роботи гідротрансформатора, знижується загальний тиск рідини в системі трансмісії, а через брудну рідину зростає перегрів системи, зношується гідроблок, збільшується навантаження на всю систему. У найгірших випадках можлива повна поломка однієї чи кількох лопатей на крильчатці.

Руйнування сальників

Під впливом гарячої та забрудненої рідини АТФ збільшується навантаження на гумові (пластмасові) сальники-ущільнювачі. Через це страждає герметичність системи, і можливий витік трансмісійної рідини.

Блокування гідротрансформатора АКПП

На старих коробках-автомат блокування (зчеплення), у яких керування ним було механічне, безпосередньо блокування спрацьовувало рідше, тільки на вищих передачах. Тому ресурс таких коробок був вищим, а інтервал із заміни трансмісійної рідини — більшим.

На сучасних машинах блокування спрацьовує, тобто, гідротрансформатор блокується на всіх передачах , а спеціальний клапан регулює силу його притискання. Так, при плавному розгоні блокування включається частково, а при різкому - воно включається практично відразу. Робиться це зниження споживання палива, і навіть збільшення динамічних характеристик машини.

Один інший бік медалі у разі полягає у цьому, що у такому режимі роботи значно зростає знос закладок блокування. У тому числі швидко зношується (забруднена) трансмісійна рідина, в ній з'являється багато сміття. Зі збільшенням пробігу плавність блокування падає, а при розгоні або при звичайній їзді машина почне трохи смикатися. Відповідно, олію в АКПП потрібно міняти приблизно на 60 тисяч кілометрів пробігу, оскільки в зону ризику потрапляє вже вся система автоматичної трансмісії.

Зношування підшипників

Зокрема, опорних та проміжних, між турбіною та насосом. При цьому зазвичай чується хрускіт або свист, який видається безпосередньо згаданими підшипниками. Особливо хрумкі звуки чути при наборі швидкості, проте при виході машини на стабільну швидкість і навантаження звуки зазвичай зникають, якщо підшипники не зношені до критичного стану.

Втрата властивостей трансмісійної рідини

Якщо рідина ATF перебуває у системі трансмісії вже давно, вона чорніє, густіє, у складі з'являється багато сміття, зокрема, металевої крихти. Через це страждає і гідротрансформатор. Особливо критична ситуація, коли рідина як втрачає свої властивості, а й падає її загальний рівень (кількість у системі). У такому режимі гідротрансформатор працюватиме у критичному режимі, за критичних температур, що значно знижує його загальний ресурс.

Обрив з'єднання з валом АКПП

Це критична поломка, яка, правда, трапляється вкрай рідко. Полягає вона в тому, що відбувається механічний обрив шліцевого з'єднання турбінного колеса з валом коробки-автомат. У цьому випадку рух автомобіля в принципі неможливий, оскільки від двигуна на АКПП момент, що крутить, не передається. Ремонтні роботи полягають у заміні валу, відновленні шліцевого з'єднання або повній заміні гідротрансформатора в критичних випадках.

Поломка обгінної муфти

Зовнішньою ознакою поломки обгінної муфти АКПП буде погіршення динамічних характеристик машини, тобто вона буде гірше розганятися. Однак без додаткової діагностики неможливо точно встановити, що винна в цьому обгінна муфта.

 

Як перевірити гідротрансформатор АКПП

Існує кілька стандартних процедур, за допомогою яких можна опосередковано визначити стан гідротрансформатора автоматичної трансмісії. Повний справжній стан можна визначити лише при демонтажі зазначеного вузла та його детальній діагностиці.

Перевірка сканером

Перше, що потрібно зробити, щоб визначити несправність гідротрансформатора - це просканувати автомобіль на наявність помилок спеціальним діагностичним сканером . З його допомогою можна отримати коди помилок, і відповідно до них вже робити конкретні ремонтні дії. Таке сканування допоможе виявити помилки не лише гідротрансформатора, а й інших систем автомобіля (за наявності помилок). Це дозволяє оцінити стан трансмісії загалом, та її окремих деталей зокрема.

Стоп тест (stall-test)

Непряму перевірку можна зробити без використання «розумної» електроніки. Наприклад, у мануалах багатьох автомобілів можна зустріти такий алгоритм як перевірити роботу гідротрансформатора:

  • перевірку необхідно проводити на добре прогрітому двигуні та трансмісії, особливо, якщо тестування виконується взимку;
  • запустити двигун і встановити неодружені обороти (близько 800 оборотів за хвилину);
  • включити ручне гальмо, щоб зафіксувати машину на місці;
  • натиснути до упору педаль гальма;
  • включити на важелі трансмісії режим їзди D;
  • вичавити до упору вниз педаль акселератора;
  • на тахометрі необхідно стежити за показаннями оборотів, у різних машин максимальне значення має бути приблизно від 2000 до 2800 оборотів на хвилину;
  • почекати 2…3 хвилини на нейтральній швидкості для того, щоб охолодити коробку передач;
  • повторити аналогічну процедуру, але попередньо ввімкнувши задню швидкість.

У більшості автомобілів нормальні обороти від 2000 до 2400 точну інформацію для своєї машини необхідно уточнювати. За результатами показань тахометра можна будувати висновки про стан гідротрансформатора. Для цього скористайтеся усередненими даними, наведеними далі:

  • Якщо частота обертання коленвала перевищує норму незначно – має місце прослизання одного або кількох фрикціонів з причини, наприклад, низького масляного тиску, або зносу фрикційних накладок;
  • Якщо частота обертання коленвала суттєво перевищує норму – можливо пробуксовує фрикційний пакет або є хутро. пошкодження у гідротрансформаторі або масляному насосі АКПП;
  • Якщо частота обертання колінвала менша за норму – можлива несправність двигуна – падіння потужності (з різних причин);
  • Якщо частота обертання колінвала істотно менша за норму – можливий вихід з ладу елементів гідротрансформатора або серйозна несправність двигуна;

 

Зверніть увагу, що точне значення обертів різних марок і моделей машин може відрізнятися, тому відповідні значення необхідно уточнювати додатково в технічній документації до машини.

На жаль, самостійна діагностика автовласником стану гідротрансформатора обмежена. Тому з появою описаних вище симптомів та виконання стоп-тесту рекомендується звернутися за виконанням детальної діагностики в автосервіс, де перевірять знятий гідротрансформатор АКПП.

 

Ремонт гідротрансформатора

Купівля нового гідротрансформатора досить дороге задоволення. Ускладнюється ситуація ще й тим, що найчастіше на старі імпортні автомобілі дістати підходящий «бублик» буває непросто. Тому в більшості випадків автовласники воліють ремонтувати гідротрансформатори, тим більше, що цей вузол цілком ремонтопридатний.

Ціна найпростішого ремонту починається зі значення близько 4-5 тисяч гривень. Однак сюди потрібно додати вартість демонтажу трансмісії, виконання дефектування, а також ціну нових деталей, що заміняються. Як правило, ремонт гідротрансформатора складається з наступних робіт:

  • Демонтаж та розрізання. Корпус гідротрансформатора в більшості випадків запаюється. Відповідно, щоб дістатися до його нутрощів, необхідно розрізати корпус.
  • Промивання внутрішніх деталей. Для цього видаляється трансмісійна рідина і за допомогою засобів для чищення виконується промивання лопатей, каналів та інших деталей «бублика».
  • Дефектування. Один із найвідповідальніших процесів. Під час виконання виконується перевірка всіх внутрішніх деталей гидротрансформатора. При виявленні пошкоджених нутрощів приймається рішення про їх заміну або ремонт.
  • Заміна елементів. Як правило, при виконанні ремонтних робіт усі гумові та пластмасові ущільнення змінюються на нові. Найчастіше змінюються фрикційні накладки та гідроциліндри. Природно, що ці запчастини потрібно купити додатково.
  • Після виконання ремонту корпус знову збирається та запаюється.
  • Виконується балансування гідротрансформатора. Вона потрібна для нормальної роботи вузла надалі.

При виконанні ремонту важливим є професіоналізм його виконавців. Справа в тому, що гідротрансформатор працює з високими оборотами та тисками рідини. Тому тут дуже важлива точність налаштування вузла, оскільки найменша неспіввісність або розбалансування при значних навантаженнях може знову вивести з ладу гідротрансформатор і навіть інші елементи автоматичної трансмісії, аж до АКПП.

 

Профілактика гідротрансформатора

Ремонт «бубліка» може обійтися в досить «круглу» суму грошей, тому є сенс задуматися про те, що краще в режимі щастя використовувати гідротрансформатор, ніж допускати його частковий вихід з ладу. Тим більше, що рекомендації щодо його щадного використання досить прості:

  • Менше їздити на автомобілі з високими обертами колінчастого валу . У такому режимі гідротрансформатор працює у критичному режимі, що призводить до його значного зношування та скорочує загальний ресурс.
  • Намагайтеся не перегрівати машину . Це стосується як двигуна, і трансмісії. А перегрів може бути викликаний двома причинами - значним навантаженням на зазначені вузли, а також поганою роботою систем охолодження. Під навантаженням мається на увазі часте перевантаження автомобіля, їзда в такому стані в гору, буксирування важких причепів і таке інше. Що стосується систем охолодження, то вони повинні працювати в нормальному режимі як у двигуна, так і трансмісії (радіатор коробки-автомата).
  • Регулярно змінювати трансмісійну рідину . Незважаючи на всі запевнення автовиробників, що сучасні АКПП є необслуговуваними, все ж таки в них необхідно змінювати рідину ATF не рідше 90 тисяч кілометрів пробігу, а краще і частіше. Це не тільки продовжить термін експлуатації гідротрансформатора, а й загальний ресурс коробки, позбавить машину від ривків при русі, і як результат дорогих ремонтів.

Використання несправного гідротрансформатора загрожує поступовим виходом з експлуатації інших елементів автоматичної трансмісії. Тому при появі найменших підозр на несправність «бублика» необхідно якнайшвидше виконати діагностику та відповідні ремонтні роботи.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner