Клієнт звернувся до нас із несправністю: на екскаваторі JCB JS200NLC не включається робоче та додаткове освітлення на кабіні. Перемикач освітлення не реагує на жодні зміни. Ця несправність з'явилася після заміни ламп освітлення більш потужними, клієнт стверджує, що екскаватор попрацював кілька днів, потім освітлення згасло і більше не включалося
Перевіряємо ліхтарі освітлення, стани ламп розжарювання та роз'ємів. Після перевірки виявлені підгорілі контакти роз'єму, що свідчить про перебіг великого струму, через що роз'єм сильно нагрівався і плавився.
Включаємо перемикач освітлення та заміряємо, чи є плюс 24 вольт на даному роз'ємі. Живлення на роз'ємі відсутнє за будь-якого положення перемикача.
Далі перевіряємо запобіжники за сидінням оператора, можливо при заміні ламп розжарювання на потужніші сталося перевищення струму і згорів один із запобіжників.
Запобіжники виявилися повністю справними, але клієнт сказав нам, що сам їх перевіряв і один із запобіжників був згорілий, але після того, як він поставив цілий запобіжник, ситуація не змінилася. Також клієнт встановлював для перевірки перемикач освітлення з іншої справної техніки, але результатів це не дало.
На даному екскаваторі використано інтелектуальну систему управління освітленням. Сигнал з кнопки керування приходить на електронний блок керування ECU-Standard, розташований за спинкою сидіння оператора. Далі комутаційний модуль усередині блоку управління подає сигнал на вихідний роз'єм "С" і включає робоче або додаткове освітлення.
Перевіряємо, чи приходить керуючий сигнал із кнопки 12 (WORK LAMP SWITCH) освітлення на блок керування ECU-Standard. На кнопці керування є два висновки, керування робочим освітленням плюсове, а керування додатковим освітленням мінусове, потрібно переконатися, що на кнопці є два ці потенціали і обидва вони приходять на виконуючий блок.
Після перевірки сигналів, що виходять з кнопки, перевіряємо цілісність електропроводки до блоку управління ECU-Standard, так само перевіряємо стан перехідних роз'ємів та контактів.
У результаті всі сигнали і напруга живлення приходить на блок управління ECU-Standard, а ось вихідні сигнали на лампи освітлення відсутні, це означає, що несправність в самому блоці управління.
Для більш точної діагностики та дефектування електронного блоку управління 332/K6848 підключаємося до діагностичного роз'єму DEUTZ-9 та проводимо комп'ютерну діагностику електронних систем та блоків за допомогою програми Service Master JCB.
У параметрах програми діагностики Servise Master можна вибрати різні вкладки для більш точної та детальної діагностики різних вузлів. Помилки та несправності знаходяться у вкладках: Engine Fault Code, Machine Fault Code, Display Fault Codes, Wheeled Fault Codes.
Програма Servise Master дозволяє перевірити роботу виконавчих механізмів, параметри різних датчиків, вхідні та вихідні сигнали, що надходять на блоки керування, проводити тести та перевіряти працездатність гідравлічних клапанів.
У цій моделі екскаватора JCB найчастіше зустрічаються такі помилки щодо освітлення:
Несправності по блоках управління в нашому випадку відсутні, дисплей також не відображає жодних несправностей.
Після проведеної діагностики та перевірки цілісності електропроводки, було прийнято рішення зняти електронний блок управління для подальшого його дефектування та перевірки в умовах лабораторії.
У нашій лабораторії електронники з використанням контрольно-вимірювальних приладів перевірили працездатність силової частини електронного блоку, а також всі вхідні та вихідні лінії, в результаті були замінені силові комутаційні ключі та керуючий драйвер. Також були проведені навантажувальні випробування силової частини блоку управління.
Після проведеного ремонту та тестування електронного блоку управління, наша команда виїхала на місце ремонту екскаватора JCB JS200NLC та після успішної установки блоку управління на його законне місце, освітлення екскаватора запрацювало у штатному режимі!