Днями до нас звернувся клієнт із досить цікавою несправністю. Колісний екскаватор JCB JS160 , трудівник працював у нього і вдень, і вночі. В один із робочих днів із вихлопної труби повалив дим, двигун застукав. Клієнт звернувся до спеціалізованого сервісу, де йому здійснили ремонт силового агрегату. Після ремонту на дисплеї екрана стала з'являтися помилка P0340 , тому двигун втратив колишню потужність. З цією несправністю нам доведеться розібратися.
Узгоджуємо з клієнтом дату, час виїзду та у призначений термін відправляємо нашу бригаду спеціалістів на місце проведення діагностики, ремонту.
На виїзді наша команда діагностує електрику та електроніку. Також ми можемо оперативно провести ремонт — відновлення цілісності ланцюгів джгута, як частковий, і повний, в найкоротші терміни. Якісно, з гарантією!
Ремонт на виїзді дозволяє скоротити терміни простою техніки та заощадити гроші замовника. Для виїзного ремонту наша бригада оснащена всім необхідним інструментом та витратними матеріалами.
На колісному екскаваторі JCB JS160 встановлений чотирициліндровий двигун ISUZU 4JJ1X Tier III потужністю 123к.с. із системою упорскування Сommon Rai.
Перед проведенням діагностичних перевірок ще раз опитуємо клієнта щодо даної несправності та приступаємо до пошуку проблеми. Для початку подивимося, яка ж несправність спалахує на моніторі екскаватора.
На дисплеї монітора відображається один код помилки – ENG P0340 . Ця помилка означає, що блок керування двигуном (ECM) не бачить сигнал із датчика розподільного валу. Можливо, несправний сам датчик, стався обрив електропроводки або якась несправність у самому блоці управління. Висновки робити зарано, потрібно перевірити все з використанням діагностичного обладнання.
Для діагностики двигуна Isuzu 4JJ будемо використовувати спеціалізований сканер G-Scan2 , тому що він має великий функціонал у порівнянні з програмою ServiceMaster.
Підключаємо діагностичний прилад G - Scan та приступаємо до діагностики.
Вибираємо тип двигуна ISUZU 4JJ1X стандарту Євро2/3 та натискаємо клавішу Enter.
Заходимо в меню помилок і що ми бачимо?
Якщо на моніторі горіла лише одна помилка P0340 , то тут їх вже 3 штуки. Розберемо дані помилки докладніше.
P0340 Cam Shaft-Position Sensor Abnormal — Позначає, що контролер не бачить сигнал із датчика положення розподільного валу. Сигнал з датчика може просто не генеруватися, через несправність самого датчика (CMP sensor 8980190240 )
P0341 Cam Shaft Position Sensor Abnormal– Ця помилка означає, що контролер бачить сигнал із датчика розподільного валу, але він не відповідає формі сигналу, тому код і прописується. Можливо сигнал спотворений або не правильний.
P1345 Crank Shaft – Cam Shaft Position Correlation Abnormal – помилка говорить нам про те, що контролер бачить відсутність синхронізації між датчиком розподільного валу та датчика коленвала, тому встановлюється цей код. Можливо мітки на моторі не збігаються, звідси і з'являється несправність.
Запускаємо двигун та перевіряємо поточні значення параметрів.
Перевіряємо роботу двигуна на холостому ходу, поточне значення тиску в рампі (MPa), шпаруватість імпульсів дозатора ТНВД, струм дозатора, момент упорскування, температуру двигуна та інші супутні параметри.
Далі перевіримо сам датчик розподільчого валу, роз'єм на датчику. Часті явища у разі даної несправності – це окислення контактів у перехідних разъемах. Датчик розподільного валу розташовується на головці блоку циліндрів, в задній частині розподільного валу на кришці.
Добираємося до самого датчика та перевіряємо його стан.
Датчик на головці блоку циліндрів весь у маслі та бруді. Знімаємо роз'єм та перевіряємо електричні контакти. Роз'єм усередині був у справному стані. Для профілактики почистимо сам датчик і роз'єм від бруду. Скористаємося спеціальним очисником для контактів, для покращення електропровідності.
На екскаваторі JCB 160 встановлені 3 блоки керування за сидінням.
Один блок з фіолетовим наклейкою. Знаходиться зліва (ECU1 728/29900 728/35700) . Другий блок із зеленою наклейкою розташовується праворуч (ECUW 728/35800 728/18500 728/15500) .
Блок керування двигуном (ECM 4JJ) знаходиться ще нижче під повітроводом. До цього блоку і надходить сигнал з датчика розподільного валу на невеликий роз'єм.
Перевіряємо, у якому стані у нас блок керування ISUZU 4JJ1. Натискаємо на фіксатори та знімаємо два роз'єми.
Контакти на блоці управління в хорошому стані без слідів окислення, бруду, а також видимих ушкоджень.
Для профілактики також використовуємо очисник контактів, після чого продуємо роз'єм стисненим повітрям.
Розглянемо схему підключення датчика розподільного валу до контролера ISUZU 4JJ. Сигнал оборотів розподільчого валу надходить на невеликий роз'єм С257 ЕБУ.
Перевіряємо цілісність електропроводки. Вимірюємо сигнал +, мінус, опорну напругу з блоку управління.
За результатом перевірки проводка від датчика до блоку управління справна. Встановлюємо всі роз'єми на місце. Видаляємо коди несправності через діагностичний прилад G-Scan2 . Запускаємо двигун.
Повторно заходимо в меню помилок та перевіряємо дані.
Несправності відсутні. Запускаємо двигун. Прогріваємо до робочої температури. Збільшуємо обороти двигуна та контролюємо поточні параметри. Після недовгого часу на екрані монітора знову спалахнула несправність. На цей раз це була помилка P0341.
Для більш точного визначення несправності нам доведеться озброїтися спеціальним приладом – осцилографом. За допомогою нього ми можемо реально побачити форму сигналу. Оцінимо сигнал з датчика распредвала на блок управління двигуном. Якість сигналу. Порівняємо його з еталонними свідченнями.
Для початку відкриємо кришку невеликого роз'єму контролера ISUZU 4JJ . Підключаємо щупи осцилографа безпосередньо до сигнальних контактів датчика розподільного та датчика колінчастого валу.
Виставляємо на осцилограф ціну розподілу, тривалість. Перевіряємо дільники на щупах та запускаємо двигун. Уточнимо, що на цьому двигуні осцилограма зворотної полярності.
На екрані приладу ми бачимо осцилограму синхронізації двигуна ISUZU 4JJ .
З датчика розподільного валу (жовта осцилограма). З датчика колінвала (червона осцилограма). У міру прогріву двигуна жовтий сигнал періодично починає спотворюватися і зовсім пропадати. З даних показань можна зробити висновок. При нагріванні двигуна нагрівається сам датчик і електроніка всередині нього перестає належним чином працювати. Сигнал відповідає еталонним показанням і контролер фіксує несправність.
За підсумками, потрібна заміна датчика розподільного валу ( CMP sensor 8980190240 ). Після заміни датчика розподільного валу помилка зникла і більше не з'являлася. Двигун запрацював у штатному режимі.
Наша бригада досвідчених фахівців діагностів та електронників завжди готова допомогти вам. Ми робимо виїзний ремонт електрики оперативно, якісно з гарантією. Також ми здійснюємо складний ремонт електроніки, блоків управління, контролерів.